Je hebt een briljant idee voor een nieuw product of een nieuwe dienst, maar er ontbreekt nog één ding: dé bedrijfsnaam waarmee je de markt gaat veroveren. Een sterke bedrijfsnaam bedenken is niet gemakkelijk, maar wel enorm belangrijk. Je wilt dat de naam blijft hangen, zegt waar je product voor staat en overtuigend is. Kun je wel wat hulp gebruiken bij het vinden van de juiste bedrijfsnaam? Kies dan uit het aanbod van ruim tweehonderd bedrijfsnamen van Brandio.
Neem een merk op maat
Het bedenken van een bedrijfsnaam is een uitdaging en misschien nog wel belangrijker dan je denkt. Een bedrijfsnaam is namelijk medebepalend voor het succes van je product. Blijft je bedrijfsnaam niet hangen? Snappen jouw ideale klanten de naam niet? Of hebben ze er zelfs negatieve associaties bij? Dan is de kans klein dat ze je product aan gaan schaffen. Een goede bedrijfsnaam vertelt iets over het product of de dienst die het bedrijf biedt, is onderscheidend, blijft hangen en is positief. Een sterke bedrijfsnaam is de basis van de positionering en de branding van je bedrijf.
Lukt het je niet om een originele bedrijfsnaam te bedenken, schakel dan hulp in. Dat kun je doen door een bureau in te zetten, dat samen met jou aan de slag gaat met de branding van je bedrijf. Dat kan een zeer uitgebreid traject zijn, van het bedenken van een bedrijfsnaam tot het ontwikkelen en implementeren van de bijbehorende huisstijl. Zulke projecten kosten veel tijd en geld, wat zeker voor beginnende ondernemers een drempel kan zijn. Er is ook een makkelijkere oplossing: het is mogelijk om een bedrijfsnaam te kopen. Je kiest bij Brandio bijvoorbeeld uit een lijst van tweehonderd bedrijfsnamen, compleet met logo en domeinnaam. Een snelle en effectieve manier om een bedrijfsnaam te kiezen die naadloos bij je aanbod past.
Bij het kiezen van goede namen voor bedrijven is het belangrijk om een aantal namen voor bedrijf tips van Brandio in je achterhoofd te houden:
Er is in elke branche enorm veel aanbod. Als nieuwe speler moet je dan ook opvallen en zorgen dat je je onderscheidt van je concurrentie. Kies daarom voor een goede bedrijfsnaam die duidelijk anders is dan anders. Sla alleen niet door in woordgrapjes of onlogische spellingswijzen, maar houd het simpel. Het heeft geen zin om een naam te gebruiken die mensen niet kunnen spellen of snel weer vergeten. Ook geen goed idee: je eigen naam gebruiken als bedrijfsnaam. Je weet niet of je je naam altijd aan je bedrijf wilt blijven verbinden, of dat je bedrijf uiteindelijk zoveel groeit dat je eigen naam te beperkend is.
Een goede bedrijfsnaam is een naam die blijft hangen. Probeer een concrete, makkelijk te onthouden merknaam te bedenken die je doelgroep aanspreekt. Je kunt kiezen voor fantasienamen, maar ook aan namen die een bepaalde associatie met je merk oproepen. Een goed voorbeeld is Nike, vernoemd naar de Griekse godin van de overwinning.
Het is heel belangrijk om een originele bedrijfsnaam te bedenken. Voorkom dat je naam lijkt op wat al bestaat. Dat is misleidend en veroorzaakt verwarring bij je doelgroep. Het kan je bovendien problemen opleveren met het bedrijf dat een gelijksoortige naam voert en dat wil je natuurlijk voorkomen.
Het is verleidelijk om te kiezen voor een bedrijfsnaam die beschrijft wat je bedrijf doet. Maar een beschrijvende naam is helaas geen goede bedrijfsnaam. Neem bijvoorbeeld de naam ‘de beste boekhouder’. Zo’n beschrijvende naam is te algemeen, niet onderscheidend en kun je niet registeren. Je beperkt jezelf bovendien te veel, want als je andere diensten gaat aanbieden, klopt je naam niet meer. Toekomstbestendigheid is belangrijk bij het kiezen van originele bedrijfsnamen. Verwerk er geen hippe modewoorden of jaartallen in en houd de deur open voor andere diensten en producten.
Heb je eindelijk een goede bedrijfsnaam bedacht, die zeker aanslaat bij je potentiële klanten? Check dan meteen of je naam al bestaat, om problemen met concurrenten te voorkomen. Dat kan makkelijk via het handelsregister van de Kamer van Koophandel. Voer daarnaast een check uit via het Benelux Bureau voor het Intellectuele Eigendom. Je kunt ook een merkenbureau inschakelen, dat checkt of er bestaande merknamen zijn die te veel op jouw naam lijken. Zijn er geen problemen geconstateerd, schrijf je dan snel in bij KVK, zodat je bedrijfsnaam officieel vastligt.
Geen bedrijf is hetzelfde, maar je kunt ze wel in categorieën indelen. Denk maar aan start-ups, MKB’ers en multinationals.
Met dat idee bieden we ook de namen voor je bedrijf aan in verschillende categorieën. Zo kun je altijd een bedrijfsnaam kiezen die bij jouw ambities en je budget past.
Professional € 499,-
Professionele bedrijfsnamen geven vaak al een goed idee van wat een bedrijf precies doet. Ook zijn deze namen wat korter en krachtiger, waardoor je doelgroep ze makkelijk onthoudt.
Premium € 999,-
Premium bedrijfsnamen hebben het in zich om een begrip op zichzelf te worden. Ze zijn lekker kort en uniek, zodat jouw merknaam straks onlosmakelijk verbonden is met jouw product of dienst.
Exclusive vanaf € 1499,-
Een bedrijfsnaam kiezen uit deze categorie is een absolute kickstart voor je nieuwe merk. Het zijn zeer gewilde namen, die vaak ook heel aantrekkelijk zijn op het gebied van zoekmachineoptimalisatie.
Overigens zijn voor deze namen naast het .nl-domein vaak ook internationale domeinnamen beschikbaar, zoals .com, .de of .co.uk. Perfect voor wanneer je internationale ambities hebt natuurlijk. Wanneer deze beschikbaar zijn staat dit bij de betreffende naam vermeld.
Aanbod
Belangrijke pagina’s
Vervolg
© 2024 Brandio is een geregistreerde merknaam van SunnySight BV - Privacyverklaring - Cookievoorkeuren
Deze website maakt gebruik van zogenaamde functionele cookies om bezoekers in staat te stellen onze website te bekijken, en analytische cookies om anonieme bezoekersstatistieken te verzamelen. We plaatsen deze cookies om ervoor te zorgen dat de website naar behoren functioneert en dat we de website kunnen analyseren en verbeteren.Meer informatie is beschikbaar in onze privacyverklaring.